ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI.
SEO çalışmalarında öncelikle yapılması gereken adımlardan birisi, anahtar kelime araştırmasıdır. Sektörel kelimeler belirlenir, bu kelimelerin rekabet oranları, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri, Google SERP sonuç sayısı gibi durumları ele alınır.
Kelimeler belirlendikten sonraki en önemli adım ise; bu kelimelerde kimler yer alıyor, hangi sorgularda varlar, sayfalarında neler var bunları incelemek.
RAKİP ANALİZİ.
Anahtar kelime araştırmasından sonraki işlem rakip analizi olmalıdır. Uzman bir göz rakipleri analiz ederek sektör ortalamasını anlayabilir ve stratejisini bu çıkardığı anlama göre dizayn edebilir. Rakiplerin avantajlı ve dezavantajlı noktaları belirlenir.
Rakiplerin daha az ilgi gösterdiği rekabeti düşük kelimeler öncelikli odaktır. Rakipler ve kelimeler belirlenir, web sitenizin rakiplerinizden daha iyi olması için adımlar not edilir.
SEO ANALİZİ.
Kelime ve rakiplere baktıktan sonra sizin web sitesiniz SEO için ne kadar uyumlu, avantaj ve dezavantajları nelerdir, mevcut pozisyon ve durumu gibi kriterleri değerlendirilir.
Site hızından içeriklerin özgünlük durumlarına kadar yapılan detaylı analizdeki en büyük amaç, rakiplerinizin önüne geçirecek stratejilerin belirlenmesi, uzun ve orta vadedede sadece SEO değil dönüşüm odaklı çalışmaların gerçekleştirilmesidir.
SİTE İÇİ SEO.
Analiz sürecinde elde edilen verileri artık uygulama vakti. Büyük sorunlar öncelikli olmak üzere sorunlar sıra sıra listelenir ve ilgili departmandaki arkadaşlara görev olarak iletilir.
Site hızından içeriklere kadar baştan aşağıya düzenlemeden geçirilen sitenin hatalarının en minimuma inmesi sağlanır. Tekrar ve devam eden çalışmalar ile sürekli olarak geliştirmeler ile sektör öncüsü konumuna gelmeniz amaçlanır.
LİNK İNŞASI.
Yapılan çalışmaların hızlı taranması, Google ve diğer arama motorlarında otorite kazanması için backlink (geri bağlantılar) oldukça büyük öneme sahiptir.
Kelimelerin rekabet durumlarına ve rakiplerin elde ettiği backlink kaynakları incelenir. Doğal geri bağlantı elde etmeye yönelik içerikler oluştulur, kaliteli yerlerden linklerin elde edilmesi sağlanır.
UX / UI.
Çalışmanın başarılı olması için sadece web sitesinin ilk sayfada ya da birinci sırada olması yetmez. Önemli olan bu konumlara geldikten sonra hem kalıcılığı sağlamak hem de müşteri etkileşimini en üst düzeye çıkarmaktır.
Hizmet ve ürün sayfalarınız veri inceleme araçları ile takibe alınır, ziyaretçilerin davranışları ve ısı haritaları ile ölçümler yapılır. Buna uygun olarak site tasarımından içeriklere kadar geliştirmeler sağlanarak site ziyaretçilerinin etkileşim düzeylerinin en üst seviyede olması hedeflenir.