fbpx
E-Ticaret SEO Çalışması | Satış Odaklı

E-Ticaret SEO Çalışması | Satış Odaklı

E-ticaret SEO, firmaların internet üzerindeki potansiyel müşterilerine ulaşmak ve dijital mağazalarından satış işlemlerinin gerçekleşmesi için gerekli dijital pazarlama çalışmalarından biridir.

E-ticaret SEO çalışmaları, diğer çalışmalara göre daha kapsamlı ve düzenli şekilde planlanmalı ve yürütülmelidir. Çalışmalar sürekli güncellenmeli, kullanıcılar için tasarım ya da belli başlı değişiklikler takip edilerek dijital mağaza var olduğu sürece devam etmelidir.

Online mağazanızın satışlarını arttırmak için temel planlamalar; markalaşmak, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak, Google ve diğer arama motorları için güncellemeleri takip etmek, içerik pazarlaması gerçekleştirmek, site içi ve teknik SEO çalışmalarını sürekli güncellemek gibi birçok adımdan oluşur. Bu yüzden E-Ticaret SEO çalışmaları hiçbir zaman bitmez. Bekleyen ya da çalışmaları erteleyen işletme ya da markalar her zaman yerlerini rakiplerine bırakırlar.

Buraya Resim Gelecek

Her çalışmada olduğu gibi E-ticaret dijital pazarlama çalışmalarında da en önemli etken, planlı, istikrarlı ve doğru strateji ile çalışmaktır. Aksi halde uzun süreli uğraş verdiğiniz markanız çok kısa ve kolay sürede unutulabilir ya da satışları düşebilir.

Kendi web sitenize uygulama çalışmalarına başlamadan önce düşünülmesi ve araştırması gereken en etken, rakiplerim ne yapmış? Pazarda ne tür farklılık ve planlamalar ile önlerine geçebilirim? sorusudur.

E-Ticaret SEO Çalışması Planlaması

SEO, bir dijital pazarlama yöntemlerinden biri olduğu için stratejik olarak planlanması gereklidir. Öncelikle web sitenizin hangi sektörde olduğunu, müşterilerinizin kimler olduğunu, hangi kitleye hitap etmek istediğinizi belirlemeniz gereklidir.

Uzun ve orta vadede çalışmalar ile ne elde etmek istediğinizin de planlama kısmında oldukça önemi vardır. Başlangıçta belirli bir yol haritası çıkarmak ve bu planlama doğrultusunda ilerlemek istediğiniz sonuçlara ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Plansız ve gelişi güzel yapılan tüm dijital pazarlama ve SEO çalışmaları hem vakit hem de maliyet kaybına yol açacaktır. Eğer yönetim ve pazarlama konusunda bir tecrübeniz yok ise profesyonel danışman ya da uzmanlardan tavsiye alınarak bu aşamaların gerçekleştirilmesi gereklidir.

E-Ticaret SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

  • Sektör ve Rakip Analizi
  • Anahtar Kelime Araştırması
  • Teknik Optimizasyon
  • Site İçi SEO Çalışmaları
  • Ürün Sayfaları ve Yapısı
  • Kategori Sayfaları ve Yapısı
  • Yapılandırılmış Verilerin Kullanımı
  • Kullanıcı Deneyimi
  • Mobil Kullanılabilirlik
  • Site Hızı
  • İçerik Pazarlaması
  • Dış Bağlantı Oluşturma (Backlink)

1- Sektör ve Rakip Analizleri

Sektör ve rakip analizleri, E-ticaret SEO çalışmalarında diğer çalışmalara göre daha önemlidir. Özellikle çalışmalara yeni başlanan ya da sektöre yeni giren bir marka için rakipleri analiz etmek son derece önemlidir.

Kendi sektörünüzde yaptığınız araştırmalara göre SEO konusundaki en iyi rakiplerinizi arama sonuçları üzerinden belirleyin. Bu rakiplerin güncel sıralamalarını, sayfa yapılarını, sahip oldukları geri bağlantıları (backlinkleri), ortalama organik trafiklerini analiz edin.

Bu araştırmaları yapmak için Semrush ya da Ahrefs araçlarını kullanarak çalışmanız sırasında sizlere lazım olabilecek tüm metrikleri edinebilirsiniz. Kapsamlı analizler için ücretli sürüm isteseler de belirli özelliklerini ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

Semrush İle E-Ticaret SEO Analizi İçin:

buraya fotoğraf gelecek.

Alan adı genel bakış sekmesine tıklayarak rakibinizin bağlantısını yazın. Kısa süre sonrasında burada oluşan sonuçları inceleyin.

Organik arama trafiği kısmından ziyaretçi elde ettiği kelimeleri, sıralamalarını ve hangi kelimelerin Google arama sonuçlarında olduğunu görüntüleyebilirsiniz.

Backlinkler kısmından rakinizin hangi sayfalardan link aldığını inceleyebilirsiniz.

Detaylı analiz için bizlere ulaşabilir ya da Semrush nasıl kullanılır? adlı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

2- Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimeler, potansiyel müşterilerinize ve doğru kişilerin sizlere ulaşması açısından oldukça büyük öneme sahiptir. Anahtar kelime seçimi mantelitesine uygun olarak ürün, kategori ve sayfalarınızı ulaştırmak hem potansiyel müşterilere ulaşmanızı kolaylaştıracak hem de doğru kişilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Anahtar kelimelerinizi seçerken kullanabileceğiniz ücretli ve ücretsiz araçlar bulunmaktadır.

  • Google keyword planner (Ücretsiz)
  • Semrush (Ücretli)
  • Ahrefs (Ücretli)
  • Keywordtool.io (Ücretsiz – Kısmı Erişim)
  • Moz (Ücretli)

gibi araçları ürün, kategori ve sayfa başlıklarınızı oluştururken kullanabilirsiniz. Google keyword planner, Google ADS özelliklerinden biridir. Google ADS hesabı oluşturarak ücretsiz şekilde aracı kullanabilir, anahtar kelime sonuçlarını, aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını inceleyebilirsiniz.

Anahtar Kelime ve Arama Niyeti İlişkisi

E-ticaret SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi kadar, yüksek dönüşüm ve satın alma oranını arttırmak için arama niyetine uygun başlıklar oluşturma son derece önemlidir.

Örneğin Tükenmek Kalem sattığınız bir kategori için:

Kategori ana anahtar kelime: Olta Kamışı

Uzun kuyruklu ve arama niyetine uygun başlık: Olta Kamışı Çeşitleri ve Fiyatları

şeklinde oluşturmanız birçok hedefleme gerçekleştirdiğiniz anlamına gelir. Tek bir başlıkla hem olta takımı arayanları hem olta kamışı çeşitlerini araştıranları hem de fiyatlarını arayanları hedeflemiş olursunuz. Bu sayede birden fazla kelimede arama motorlarında görüntülenme ve trafik elde edersiniz.

Ürün sayfası ana anahtar kelime: Iphone 14

Uzun kuyruklu ve arama niyetine uygun başlık: Iphone 14 256 Gb Mavi Satın Al

ürün sayfalarında meta başlıkların arama niyetini başlık sonuna “satın al” kelimesini ekleyerek kullanabilirsiniz. Böylelikle direk olarak ürünü satın almak isteyenlerin aradığı bu kelime ile satın alma niyeti yüksek olan kişiye daha kolay ulaşırsınız.

Google arama motorunda Iphone 14 şeklinde arama yapan binlerce kişi olabilir. Bunların bir çoğu araştırma, merak ya da inceleme için aramayı gerçekleştiriyor. Aynı zamanda bu kelimeyi hedefleyen birçok türde web sitesi mevcut. Iphone 14 satın al şeklinde arama yapan kişiler ise daha az olmasına rağmen satın alma oranı daha yüksek bir kelimedir.

3- E-Ticarette Teknik SEO Optimizasyonu

Teknik optimizasyonun asıl amacı, arama motoru botlarının web sitenizi daha kolay taraması ve gezinmesi için gerçekleştirilen işlemlerdir. Google arama motorunun web site sıralama faktörlerine etki eden 200’den fazla kriter bulunmakta. Bunlardan URL keşfini ve taramasını kolaylaştırmak için en önemli E-ticaret teknik SEO işlemleri:

  • Sitemap dosyasının oluşturulması
  • Robots.txt dosyasının oluşturulması ve optimizasyonu
  • Web sitesi mimarisi
  • SSL ve HTTPS
  • 404 sayfa oluşturma
  • SEO uyumlu URL yapısı oluşturma
  • Sayfalandırma yapısının oluşturulması
  • Opengraph etiket yapılandırması
  • Twittercard etiket yapılandırması
  • Yönlendirme zinciri kontrolleri
  • Görsel boyut kontrolleri

4- E-Ticaret Sitesinde Site İçi SEO

E-Ticaret sitelerinde içi SEO (on-page), kategori ve ürün sayfalarının çok olmasından kaynaklı olarak çalışma süresini uzatır, zorluğu arttırır. Sayfalarınızı SEO ve kullanıcılara uygun hale getirirken dikkat etmeniz gerekenler en önemli kriterler:

  • Kaliteli kategori ya da ürün içeriği oluşturma
  • İçerik içindeki iç linklemeler
  • H1 ve diğer Heading etiketlerinin kullanımı
  • Harekete geçirici meta başlık ve açıklama oluşturma
  • Kullanıcı deneyimini geliştirme
  • Satın almayı kolaylaştırma
  • Görsel kullanımı
  • Mobil uyumluluk
  • URL yapısı

iç sayfa, kategori ve ürün yapılarınız ne kadar SEO uyumlu ve kullanıcı deneyimi odaklı olursa arama motorlarındaki üst sırada olmanız o kadar kaçınılmaz olur. Bu da organik olarak müşterilerinize ulaşmanızı kolaylaştırırken, satın alma oranını da arttırır.

5- Ürün Sayfaları ve Yapısı

Ürün sayfaları e-ticaret sitelerinde en önemli sayfalardan biridir. Ziyaretçilere bu sayfada ne kadar etkiler ve ikna ederseniz doğru oranlı olarak ürünü satın alma oranı da artacaktır.

Ürün sayfalarında açıklamadan, sepete ekle ya da satın al butonunu rengine şekline kadar dikkat edilmelidir. Her küçük detay kullanıcıların dönüşüm gerçekleştirme oranını arttırır.

Ürün açıklamanızı oluştururken sanki fiziki pazarlama gerçekleştiriyormuş gibi duygularınızı aktarmayı unutmayın. Kaliteli ve özgün şekilde yazılmış ürün açıklamaları ile ziyaretçileriniz için ürünün tüm detaylarını, kullanılabilecek alanları, ürünün avantajlarını detaylı şekilde anlatan içerikler oluşturun.

Ürün görsellerini detaylı ve net şekilde fotoğraflayın. Ziyaretçileriniz ürünü sadece fotoğraflar ile görerek satın almaya karar vereceğinden akıllarında kalabilecek tüm soruları gidermeye çalışın.

6- Kategori Sayfaları ve Yapısı

Kategori sayfalarınızda sayfalandırma yöntemi kullanın. Sayfalandırma yapısı kopya içerik, dizine ekleme sorunlarının önüne geçerken ziyaretçilerin sitede geçirdikleri süreyi ise arttıracaktır.

Alt sayfalarınız için:

  • Canonical bağlantıları doğru yapılandırmaya dikkat edin,
  • Next – prev etiketlerini kullanabilirsiniz,
  • Kategori başlıklarınızı arama niyetine göre oluşturun,
  • Etkileşim ve tıklama oranını arttıracak meta açıklamalar oluşturun,
  • Özgün kategori içerikleri üretin ve sayfanıza ekleyin.

7- Yapılandırılmış veri kullanımı

Yapısal veri kodları, arama motorlarının sitenizi tararken sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olur. Aynı zamanda SERP (arama sonuçları) kısmında sayfanıza nitelik sağlayarak tıklama oranını arttırır.

Schema.org, sektörü analiz ederek her sektöre özel yapılandırma biçimleri oluşturuyor. E-ticaret siteleri için ise bu yapılardan en önemli 2 tanesini kesinlikle sitenize eklemeli ve yapılandırmalısınız.

Sayfanıza ekleyeceğiniz kodlar sayesinde farklı arama sonuçlarında yer alabilir ve sayfa ziyaret sayınızı büyük derecede arttırabilirsiniz. WordPress gibi sistemler için eklentilerle, özel yazılım alt yapılar için yapısal veri işaretleme aracı ile ekleme yapabilirsiniz.

Buraya ürün schema görseli gelecek

8- Kullanıcı Deneyimi İyileştirmeleri

Google güncellemelerinin en temel amacı, kullanıcılarına daha iyi hizmet sağlamak ve deneyimi arttırmak. Bunun için güncelleme yapan bir arama motoru tabi ki listelediği web sayfalarında da kullanıcı deneyimini ön planda tutuyor.

Google ya da diğer arama motorlarının botları web sitelerini bizim gördüğümüz gibi görmez fakat eklenen kodlar yardımıyla kullanıcıların gerçekleştirdikleri eylemleri inceler. Kısacası kullanıcı deneyimini arttırmak hem satış oranlarınıza doğrudan etki eder hem de arama motorlarında web sitenizin daha üst konumlarda olmasına etki eder.

Kullanıcı deneyimi arttırmak için ziyaretçi davranışlarını analiz edebileceğiniz araçlar:

  • Hotjar
  • Google Analytics
  • Search Console
  • Yandex Metrica gibi araçları kullanarak web sitenize giren kullanıcıların davranışlarını, gerçekleştirdiği eylemleri inceleyebilir ve buna uygun olarak kullanıcı deneyimi gerçekleştirebilirsiniz.

9- Mobil Kullanılabilirlik

Her geçen gün mobil cihazlar ile internet kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Pandeminin hayatımıza girmesi ile de internetten alışveriş oranları yüksek oranda arttı. Bu alışverişlerin %60’ında fazlası mobil cihazlardan gerçekleştiriliyor.

Sektörü ya da türü ne olursa olsun mobil uyumlu olmayan sitelerde hemen çıkma oranları oldukça yüksek olurken dönüşümler de o kadar düşük oluyor. Bunun en temel sebebi, mobil cihazlarda web sitesinin açılmaması ya da görüntü bozukluklarından kaynaklanıyor.

İnternet kullanım oranı mobil cihazlarda daha yüksekken böyle mobil cihazlardan web sitenizin kullanılamaması demek, %60’lık bir kitleyi kaybetmeniz demektir.

10- Site Hızı

Site hızı, hem kullanıcı deneyimini hem de SEO’yu olumsuz etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Site hızı düşük olan web siteleri daha düşük sıralamada olurken diğer dijital pazarlama çalışmalarında da satışlarınızı düşüren en büyük etken olacaktır.

Sayfa açılışı ve gezinme sırasındaki sayfaların hızlı şekilde yüklenmesi, kullanıcıların sitenizde gezinirken gezinme konforu artacak ve satış oranınıza olumlu şekilde yansıyacaktır. Site hızı için yapılabilecek temel adımlar:

  • Görsel boyutların küçültülmesi
  • CSS ve JS dosyasının küçültülmesi
  • Gzip aktif edilmesi
  • Önbellekmenin aktif edilmesi

adımlarını gerçekleştirmek performansınızı büyük ölçüde etkileyecektir.

11- İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, özellikle markalaşmak isteyen e-ticaret sitelerinin vazgeçilmez çalışmalarından biridir. İçerik pazarlamasındaki amaç yazılan bloglar aracılığı ile trafik çekilmesi ve bu gelen kişilerin marka ile etkileşime geçmesi için son derece önemlidir.

E-ticaret SEO çalışmalarından başarılı içerik pazarlaması gerçekleştirmek için:

  • Sattığınız ürünler ya da kategorileriniz ile ilgili başlıklar bulun
  • Kaliteli içerikler üretin
  • Karşılaştırma ya da öneri içerikleri yazın
  • Sadece içerik değil Youtube videoları da oluşturun
  • Blog içeriklerinizden gelen ziyaretçilere yeniden pazarlama gerçekleştirin

12- Dış Bağlantı (Backlink) Elde Etme

Backlink, tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi E-ticaret SEO çalışmalarında da büyük öneme sahiptir. Google kriterlerine göre bu bağlantıların doğal ve kendiliğinden oluşması gereklidir. Doğal backlink kazanabilmek için doğru şekilde içerik pazarlaması yapılması büyük fayda sağlayacaktır. Kendiniz edilebileceğiniz backlink yöntemleri:

  • Sosyal medya imlemeleri
  • Tanıtım yazıları
  • Sözlük tanıtımları
  • Profil linkler
  • Misafir yazarlık blogları

eklemeleri ile kendiniz backlink çalışmalarını gerçekleştirebilirsiniz.

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir