fbpx
Influencer Reklam Hizmeti

Influencer Reklam Hizmeti

Influencer reklamları, son zamanlardaki en iyi dijital pazarlama ve reklam yöntemlerinden biridir. Facebook ve Google reklamlarına göre daha kısa sürede belirli kitleye ulaşmak ve daha yüksek etkileşim almak isteyen için en iyi pazarlama yöntemidir.

Influencer marketing; marka, ürün ya da hizmetin kullanıcılara daha hızlı ve etkili yoldan ulaştırmak amacıyla kullanılır. Örnek olarak, popüleritesi fazla olan ünlü kişilerin sosyal medya hesaplarında reklam verenin ürün ya da hizmetini paylaşması verilebilir.

Influencer marketing hizmeti alabileceğiniz platformlar:

  • Instagram
  • Tiktok
  • Youtube
  • Facebook
  • Snapchat
  • Linkedin

başta olmak üzere tüm mecralarda pazarlama stratejisi ile reklamlar oluşturabilirsiniz. Reklam verirken en önemli olan ve dikkat edilmesi gereken kriter, reklam platformunun ve influencer kişinin hedef kitlenize uygun olup olmamasıdır.

Doğru bir Influencer pazarlaması gerçekleştirmek için reklam vermeden önce sosyal medya platformlarında ve gelişmiş sosyal medya takip araçlarıyla takip ve analiz edilmesi gereklidir. Yanlış seçimlerde çok yüksek ücretlere çok düşük dönüşümler elde edebilirsiniz.

Etkili Influencer Reklam Yöntemleri

Verdiğiniz reklamlardan yüksek dönüşüm almak için gerekli adımlara dikkat etmelisiniz. Aksi halde sonuç ve dönüşümler hiç istediğiniz gibi olmayabilir. Dikkat edilmesi gerekenler:

  • Inflencer hedef kitlesi
  • Paylaşım sıklığı
  • Paylaşımları ve ürün/hizmet alakanız
  • Ortalama gönderi etkileşimi
  • Ortalama fotoğraf/video beğenisi
  • Ortalama video izlenme sayısı

gibi durumları analiz ederek doğru olan influencer hesabına reklam verebilirsiniz. Bu sayede hem ürününüz hem de markanız daha fazla tanınmış ve kullanıcılar ile etkileşime geçmiş olur.

Influencer Marketing Nelere Dikkat Edilmeli?

Sosyal medya platformlarında dünyadaki herkes çok uzun süre vakit geçiriyor, gönderiler ile etkileşime geçiyor ya da birilerini takip ediyor.

Hesaplardaki paylaşımların çok olması, takipçi ya da popülaritenin yüksek olması ve paylaşılan birkaç fotoğrafın çok yüksek etkileşim almış olması o hesaptan yüksek dönüşüm alabileceğiniz anlamına gelmez.

Pazarlama stratejilerin tümünde, önemli olan çok kişiye ulaşmak değil doğru kişiye ulaşmaktadır. Yanlış izlenen ve yürütülen tüm stratejiler hem maliyet hem de performans kaybına yol açar. Gerekliyse az fakat doğru kitleye ürün/hizmet tanıtımını gerçekleştirmek hem markanızı ilgili kişilere ulaştırır hem de daha iyi bir dönüşüm elde etmiş olursunuz.

Influencer Reklamları Nasıl Verilir?

Markanız ya da ürünlerinizde doğru Infleuncer pazarlaması için dikkat etmeniz gereken aşamalar vardır.

  • Hedef kitle belirleme
  • Analiz Etme
  • Ölçümleme
  • İletişim

Öncelikle ürün ya da hizmetinizin kimlere hitap ettiğini belirlemeniz gereklidir. Hizmetiniz kimlere hitap ediyor, ne işe yarıyor, hangi işlemleri kolaylaştırıyor ya da ne gibi avantajlar sağlıyor gibi soruların cevaplandırılması gereklidir.

Doğru ınfluencer seçimi ve iş birliği için buna uygun paylaşımlar yapan hesapları takip altına alın. Etiketler, konumlar ya da keşfet algoritması doğru kişilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Influencer hesap ya da kişinin paylaşımlarını takip edin. Gerekliyse anlık bildirimlerini açın ve son paylaşımlarına gelen beğeni ve yorumları belirli aralıklarla takip edin.

Sizlere uygun olan kişiler ile iletişime geçerek iş birliği yapmak istediğinizi, ücret ve şartlarını sorun. Sizlere uygun olan ve tatmin eden hesaplar ile anlaşarak reklamlarınızın tanıtımını yapın.

Influencer marketing için doğru kişiler ve pazarlama çalışmalarını gerçekleştirmek son derece önemlidir. Bu konuda bilginizin yetersiz olduğunu düşüyorsanız iletişime geçerek bizlerden danışmanlık alabilir ya da ekibimizde olan ınfluencerlar ile iş birliği sağlayabilirsiniz.

Influencer Reklam Ücretleri

Ücretler, iş biliği yapmak istediğiniz hesabın takipçi kalitesi, yoğunluğu, etkileşimleri ve ürün/hizmet tanıtımına göre değişiklik gösterebilir. Başlangıç için 10 – 50 kişilik takipçisi olan bir hesaba reklam verme ücreti 200 TL ile 1500 TL arasında değişiklik göstermektedir.

Reklam anlaşmalarınızı sadece 1 günlük olarak değil, 5 – 7 günlük olarak planlayın. Böylece hem daha fazla kişiye ulaşabilir hem de daha doğru sonuçlar alabilirsiniz. Tek seferlik gösterimler kişilerin o an ilgisini çekmeyebilir ya da reklamı gördükten sonra unutabilir.

Pazarlama Stratejisi Nasıl Yönetilmelidir?

Eğer etkili bir reklam vermek istiyorsanız çalışma yapacağınız hesaba göre değişiklik göstermekle birlikte ürün ya da hizmetinizin Influencer tarafından tanıtılmasını tavsiye ederiz. Bu tür durumlarda hesap sahibinin samimiyet ve güvenilirliğine dayanarak bağlı olan kitlenin tercih etme olasılığı daha yüksek olarak gerçekleşiyor. Bu durum maliyetlerinizi düşürebilir ya da artırabilir.

Ek maliyetler oluşturmamak isteyen işletmelerin ürün ya da hizmetleri hakkında detaylı bir video üreterek reklam verilmesi etkileşim ve dönüşüm olaylarını yüksek oranda arttıracaktır.

 

Kaynaklar: https://senturkoguzhan.com/instagram-influencer-reklamlari/

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir