Trendyol Satış Arttırma Taktikleri 2024
Trendyol, Türkiye’deki en büyük pazaryerlerinden biridir. Her gün otn binlerce kişi tarafından yüzbinlerce ürün sipariş ediliyor. Burada satıcı profili olan kişilerin ise hiç şüphesiz en merak ettikleri Trendyol satış arttırma oluyor.
Trendyol, Türkiye’nin en büyük pazaryeri olması ile milyonlarca işletme ve kişiye ev sahipliği yapıyor. Yüzbinlerce satıcı profilinin arasında fark edilmek ve ürünlerin satışlarını artırmak her geçen gün zorlaşıyor.
Publicus ekibi olarak sizlere trendyoldaki satışlarınızı nasıl arttırabileceğinize dair ipuçlarını hazırladık. Tüm adımları doğru şekilde gerçekleştirerek satışlarınızı artırabilir, mağazanızı yükseltebilirsiniz.
Trendyol’da Nasıl Satış Yapılır?
Trednyol’da satış yapmak için öncelikle vergi mükellefi olmanız gereklidir. Vergi levhanız olmadan hesap oluşturamaz ve satış gerçekleştiremezsiniz. Partner.trendyol.com sayfasını ziyaret ederek hesap oluşturabilirsiniz. Online olarak belgelerinizi yüklemeli, hesabınız incelendikten sonra ürünlerinizi yüklemeye başlayabilirsiniz.
- Trendyol satıcı hesabınızı oluşturun
- Evraklarınızı gönderin
- Onay sürecini bekleyin
- Ürünlerinizi yükleyin
- Kaliteli ürün görselleri kullanın
- Ürünleri doğru kategorilerin altına ekleyin
- Trendyol satış arttırma yöntemleri içeriğimize göz atın.
Türkiye’nin en büyük B2B pazaryerlerinden biri olan Trendyol’da satıcı hesabı oluşturmak ve ürünleri yüklemek oldukça kolaydır. Ürün gamı geniş olan firmalar entegrasyon yazılımları aracılığı ile süreci hızlandırabilir ve tek yerden birçok pazaryerlerini yönetebilir. Önemli olan pazaryeri sitelerinde bulunmak değil, bu sitelerde rakiplerin önüne geçerek doğru satış planlamaları ile zarar etmeden satış yapmaktır.
Trendyol Satış Arttırma Taktikleri
- Kimleri hedeflediğinizi iyi belirleyin
- Ürünleri doğru kategoriler altında açın
- Ürün başlık araştırması yapın
- Benzersiz aranma hacmi olan başlıklar üretin
- Görsellerde kullanım alanlarını gösterim
- Mümkünse ürün videoları ekleyin
- Açıklamalarınızı detaylı yazın
- Buybox kazanmaya çalışın
- Kupon, indirim gibi kampanyalar oluşturun
- Size özel kampanyaları kaçırmayın
- Pusula bölümünü inceleyin
- Publicus ekibinden yardım alın
Trendyol satışlarınızı artırmanın en iyi yolu, ürünü kime pazarladığınızı ve satmak istediğiniz belirmektedir. Tekstil ya da benzeri ürünler satıyorsanız buradaki hedefiniz tüm kullanıcılar gibi düşünebilirsiniz. Bu düşünce kısmen doğru olsa da renk, tür, beden, kullanım amacı gibi durumlar ile detaylı şekilde kitle hedeflemesi yapabilirsiniz.
Ürünleri Doğru Kategori ile Eşleştirin
Ürünlerinizi yüklerken alakalı kategoriler altında açmaya özen gösterin. Kategori eşleme işlemleriniz ne kadar doğru olursa ürünlerinizin doğru kişilere gösterilme ve satış gerçekleştirme oranı daha doğru olacaktır.
Trendyol Ürün Başlıklarınızı Optimize Edin
Ürünlerinizi yüklerken oluşturduğunuz başlıkları “ben olsam nasıl arardım” gibi düşüncelerden yola çıkarak oluşturmalısınız. Daha profesyonel başlıklar için ahrefs, semrush gibi araçları kullanabilirsiniz.
Not: Başlıklarda ürün niteliklerini yazmanız ek avantaj sağlayacaktır.
Dikkat Çeken Görseller Kullanın
İnternet ortamında satılan ürünleri kullanıcılar deneyimleyemedikleri için görsellerinizde duygu aktaran ürün fotoğrafları kullanın. Kullanım alanları, boyutu, yararları, uygulaması ya da sonuçları gibi görsellerin kullanılması satış oranlarını ciddi oranda arttırdığı kanıtlanmış bir gerçektir.
Ürünlerinizin uygulama / kullanım ya da tanıtım videolarını eklemeniz satış oranlarınızı daha da artıracaktır. Ek olarak ürün videolarının kullanımı, kişilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biridir.
Açıklamaya Ürün Detaylarınızı Ekleyin
Ziyaretçilerin satın alma oranlarını artırmak için uygulayacağınız en iyi yöntemlerden birisi de ürünlerinizin açıklamasını detaylı şekilde yazılması gereklidir. Ziyaretçiler ürünleriniz hakkında ne kadar doğru bilgi sahibi olursa hem satın alma oranları hem de yanlış siparişten dolayı iade oranlarının düşmesinde ektili rol oynayacaktır.
Gizli Silah: Buybox
Trendyol buybox sistemi kısaca nedir:
Trendyol’da aynı ürünü birden fazla satıcı sattığı durumda belirlenen algoritma metrikleriyle müşterilere maksimum fayda sağlayacak satıcıyı seçen ve bu satıcının ürününü yukarı taşıyan sisteme buybox denir. Ürün, müşteri tarafından aratılıp tıklandığında Buybox’ı kazanan satıcının ürünü ilk sırada açılır.
Trendyol’un kendi tanımından da anlaşıldığı gibi ürününüzün yıldız puanı, satış oranı, fiyatı gibi durumlar ne kadar kullanıcılar için fayda sağlarsa listelenme sırasında önerilen ürün olmanız o kadar artacaktır.
Not: Buybox satışlarında dikkatli olmanızı öneririz. Fiyat güncellerinizi yaparken alış, satış, komisyon, kargo gibi oranları hesaplamayı unutmayın.
Kupon ve Kampanya Yönetimi
Mağaza takip kuponları, ücretsiz kargo kampanyaları, 3 al 2 öde gibi Trendyol’un çeşitli kampanyalarına katılım sağlayın. Kampanya katılımları hem ürünlerinizin daha üst sıralarda olmasını hem de mağazanızdan yapılan sepet tutarınızı artırarak Trendyol satışlarınızı arttıracaktır.
Pusula Bölümünü Kontrol Edin
Pusula bölümü, sizlere mağazanız hakkında detaylı bilgi veren grafik panelinizdir. Günlük ve haftalık olarak pusula panelini kontrol etmeniz sizlere satışlarınız hakkında önemli bilgiler verir.
En çok satan ürünlerinizi, en az görüntülenme alan ürünlerinizi, görüntülenme alıp siparişi olmayan ürünlerinizi ve birçok metriği detaylı olarak görebilmenize olanak sağlar. Bu bilgilere göre mağaza ve ürünleriniz üzerinde düzenlemeler gerçekleştirerek yeni fikirler üretebilirsiniz.
Ürettiğiniz çözüm ve fikirler diğer satıcılardan ne kadar bağımsız ve farklı olursa diğer kullanıcılara ulaşmanız o kadar kolay olacaktır.
Trendyol satış arttırma konusunda danışmanlık ve profesyonel destek almak isterseniz Publicus ekibi her zaman sizleri bekliyor!
Yorum Yok