E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemleri
15 Kanıtlanmış E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemi
E-ticaret, ürün satıcıları tarafından her gün dijital sektöre girişler ile büyüyen bir sektör. Sadece E-ticaret siteleri değil aynı zamanda pazar yerleri ile sektörün ve pazarın büyük ölçüde hızla büyümesine sebep oluyor. Her geçen gün yeni işletmelerin E-ticaret yapması ile rekabet oranları günden güne artıyor.
2023 ve ileriki yıllardan E-ticaret yaparak ürünlerini online platformlarda satmak ve e-ticaret satışlarını arttırmak için farklı yöntemler arıyor. Online satışlarınızı arttırabilmeniz için onlarca çeşit yol ve strateji geliştirilmekte. Önemli olan buradaki içerikleri birebir uygulamak değil, sektörünüze ya da kendinize göre fark oluşturacak şekilde uygulamaktır.
E-Ticaret Satışlarınızı Arttırma Teknikleri
E-ticaret satışlarının arttırmanın en iyi yolu dijital pazarlama çalışmalarına önem vermek ve sitenin kullanılabilirliğini arttırmaktan geçiyor. Potansiyel müşterilerinizi web sitenize girmesini sağlamak için en önemli etken ilgi çekici bir içeriktir. Siteye giren ziyaretçinin alışveriş yapmasını sağlamak için ise en önemli etken sitenin kullanılabilir ve anlaşılabilir olmasıdır. E-Ticaret satışlarınızı arttırabilmek için en etkili dijital pazarlama yöntemleri:
Sosyal Medya
Dünyanın her yerinde milyarlarca insanın sosyal medya hesaplarının birinde üyeliği bulunuyor. Üstelik sosyal medya platformlarını kullanabilmek ücretsiz. Bu yüzden pazarlama bütçesi düşük olanlar için en önemli kanallardan biridir.
Sosyal medya yönetimi, hem markanızın popülaritesini hem de satışlarınızı arttırabilmenin en iyi yoludur. Üreteceğiniz etkili ve fark oluşturan içeren içerikler ile hem dönüşümlerinizi arttırabilir hem de sosyal varlıklarınızı büyüterek marka bilinirliliğinizi arttırabilirsiniz. Takipçiniz olan her kişi ilerde sizden alışveriş ya da farklı dönüşümler gerçekleştirebilecek potansiyel müşterilerinizdir.
Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter ya da bulunduğunuz ülkedeki popüler sosyal medya hesaplarında yer almak satışlarınıza olumlu şekilde yansıyacaktır.
E-ticaret sitelerinde sosyal medya müşterilerin direk olarak muhattap bulabileceğini düşüncesi ile satışlara olumlu olarak yansımaktadır.
SEO Çalışması
SEO (Arama motoru optimizasyonu) uzun süreli bir yatırım/çalışma olan fakat sonrasında organik satışlarınızın artmasına etki edecek en iyi dijital pazarlama yöntemlerinden biridir.
SEO çalışmalarında hızlı başarı ve dönüşüm elde etmek için uzun kuyruklu anahtar kelimeleri tercih edebilirsiniz. E-Ticaret SEO çalışması diğer web sitesi çalışmalarına göre farklılık göstermektedir. Sadece Google üzerindeki sıralamanızı arttırmak için değil arama motorlarının web sitenizi taraması ve daha iyi kullanıcı deneyimi için SEO işlemlerini gerçekleştirmeniz gereklidir.
A/B Testleri
E-ticaret sitenizin genel kullanımını ölçmenin en iyi yolu A/B testleri gerçekleştirmektir. Başlıklar, tasarım, yerleşim, filtreleme, açıklamalar ve görseller gibi sitede bulunan tüm özellikler test edilmeli ve sürekli olarak geliştirilmelidir.
En ideal tasarımı bulmak için sitenizin mevcutta da organik ya da ücretli trafik ağlarıyla trafik elde etmesi gereklidir. Ziyaretçisi olmayan bir web sitesinde gerçekleştirdiğiniz testler olumlu sonuç vermeyecektir.
A/B testlerini gerçekleştirmenin en iyi yolu haftalık olarak tasarım ve diğer değiştirilebilir alanları değiştirilerek haftalık dönüşümleri analiz etmekten geçiyor. A/B Testlerine yardımcı olacak bir ek araçlar kullanmanız gerekebilir. Örneğin Isı haritaları.
Isı Haritası Testleri
Isı haritaları, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların ziyaret esnasında gerçekleştirdiği mause hareketlerini ve diğer davranışları analiz etmenin en iyi yöntemidir. Bu konuda en gelişmiş sistemlerden biri olan hotjar, yandex metrica gibi araçları kullanarak ziyaretçilerin davranışlarını izleyebilirsiniz.
Elde ettiğiniz verilere göre buton ya da ürünlerin yerlerini, gezinme sırasında kişilerin en çok dikkatini çeken yer ve durumları, sipariş oluşturma sorunları ya da sepet terk etme nedenlerini analiz edebilirsiniz. Gerçekleştireceğiniz gelişmeler ile satışlarınızı büyük oranda tamamlamaya ikna edebilirsiniz.
Ayrıca Google analytics kurulumu ile kullanıcıların nereden geldiğini, kaydırma ve tıklama işlemlerini, oturum sürelerini ve en çok hangi sayfaları ziyaret ettiğini detaylı olarak analiz edebilir, geliştirmeleriniz için fikir edinebilirsiniz.
Sepet Hatırlatıcı
Birçok hazır e-ticaret yazılımında bulunan sepet hatırlatma özellikleri ile sepetine ekleyip sonrasında terk eden kullanıcıların siparişini tamamlamasını sağlayarak dönüşüm yüzdenizi arttırabilirsiniz.
Sepet hatırlatıcılar, hem siparişlerinizi arttırmak hem de sitenizi ziyaret eden kişileri tekrar siteye çekmek için en iyi yollardan biridir. Sepeti terk eden kişilere indirim kodu ya da farklı promosyon kodu göndermek satın alma oranını daha da arttıracaktır.
Hangi alt yapıyı kullanacağınıza karar veremiyorsanız inceleyebilirsiniz: https://publicus.com.tr/en-iyi-e-ticaret-altyapilari/
Ürün Yorumlarına Önem Verin
E-ticaret siparişlerini ve satın alma niyetini direk etkileyen özelliklerden birisi de ürün yorumlarıdır. Hemen herkes alacağı bir ürünün ve satıcının yorumlarına oldukça önem veriyor. Yapılan yorumlar ziyaretçilerin satın alma kararını direk etkileyen yöntemlerden birisi.
Her satın alma gerçekleştiren müşterinizi satışı gerçekleşen ürün ve firmanız hakkında yorum yapmaya yönlendirin. Ürün yorumları ilerleyen zamanlarda gelen ziyaretçilerinizin satın alma kararını daha da kolaylaştıracaktır.
Google ADS Reklamlarını Kullanın
Google ADS, ücretli reklam verebileceğiniz en iyi dijital pazarlama ve reklam kanallarından biridir. Özellikle alışveriş reklamları (Google merchant) ile son derece yüksek dönüşümler elde edebilir ve e-ticaret satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Arama ağı, görsel ve videolu reklamlar ile çeşitli platformlar üzerinde ürünlerinizi ve markanızı pazarlayabilirsiniz. Satın alma reklamı gerçekleştiremeyen kişilere tekrar tekrar reklamınızı gösterebilir, detaylı hedefleme yöntemleri ile reklamlarınızı doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Google ADS konusunda daha öncesinde deneyiminiz ya da herhangi bir eğitiminiz yok ise profesyonel destek almanızı tavsiye ederiz.
Facebook & Instagram Reklamları
Özellikle Instagram platformu dünya genelinde en çok kullanılan sosyal medya araçlarından biridir. Yoğun kitlenin bulunduğu bu platformda doğru reklam yöntem ve stratejilerinin kurulması ile satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Meta reklam paneli, en gelişmiş reklam panellerinden biridir. Kullanıcıların sosyal medya ve web sitelerinde gerçekleştirdiği eylemlere göre data biriktirir. Biriken bu datayı sizlerin reklam verebilmesi için kullanabilmenizi sağlar.
Birçok amaca yönelik reklam verme çeşitleri ile uygun maliyetli yüksek dönüşümlü reklam araçlarında oldukça başarılı. Profesyoneller ve daha az bilgili kişiler için geliştirdiği reklam modelleri ile reklamlar oluşturabilir, sosyal medya üzerindeki potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.
E-Posta Pazarlaması
E-posta pazarlaması, platformunuza üye olan ve mail aboneliklerine izin veren kişileri tekrar tekrar sitenize çekmek için etkili yöntemlerden biridir.
Ne kadar modası geçti, dönüşümleri düşük olarak düşünülse de önemini hala koruyor çünkü mail listenizde olan kişiler sizlerden daha önce bir ürün satın almış ya da etkileşime geçmiş kişilerdir. Bu durum doğru kitleye direk olarak ulaşmanızı sağlarken pazarlama maliyetlerinizi de minimuma indiren en iyi araçlardan biridir.
Upsell – Cross-Sell (Çapraz Satış)
Satın alınan ya da satın almaya niyetlenilen bir ürün sonrasında ilgili ya da benzer ürünleri müşterilerinize göstermeniz sepet tutarını arttıracaktır.
Örneğin bebek çantası satıyorsunuz. Bebek çantası alan kişiye ilgili bebek ürünlerini göstermeniz ziyaretçinizin sepet tutarını arttırmasına büyük oranda etki edecektir.
Çapraz satışlarınızı sadece sepet ya da e-ticaret sitenizin hemen bir yerinde uygulamanıza gerek yok. Facebook, Instagram, Google ADS reklamları gibi araçlar ile de bu durumu yönetebilirsiniz.
Kupon Kodu Pop-Up Özelliği
İndirimler neredeyse herkesin vazgeçilmezidir. Sitenizde belirli bir süre vakit geçiren ve sepetine ürün eklemeyen kişilere siteden çıkmadan önce kupon verebilirsiniz.
Birçok e-ticaret alt yapısında bu özellik mevcut. Kullanıcılara alışveriş ya da gezinme sırasında anlık olarak vereceğiniz bir indirim satışlarınızı büyük oranda etkileyecektir.
Ücretsiz Kargo Oranı Belirleme
Belirli tutarda ücretsiz kargo sınırı belirlemek sepet tutarını ve satın alma oranını arttıran en önemli özelliklerden biridir. Yapılan araştırmalara göre özellikle Türkiye’de kargo ücretleri için verilen bedel gereksiz görülmekte. Aynı ürünü satan kişiler arasında en çok sipariş kargosu ücretsiz olan satıcı daha fazla sipariş alıyor.
Ödeme Yöntemleri
E-ticaret sitenizde birden farklı ödeme yöntemi kullanmak yine satışlarınızı artırmaya yardımcı olan en büyük etkenlerden biridir.
Özellikle kapıda ödeme müşteriler tarafından güvenli ödeme yöntemi olarak görülüyor. Geri dönüş oranının çok yüksek olduğunu tüm e-ticaret satıcıları bildiği için çoğunlukla tercih etmiyor. Bu durumun önüne maalesef ki geçilemiyor.
Kredi kartı bilgilerini herhangi bir yere girmek istemeyenler için EFT/Havale seçeneği ekleyebilir, direk siteniz üzerinden ödeme almak yerine bilindik güvenilir sanal pos firmalarıyla anlaşmalarınız da yine kullanıcıların ödeme sayfasındaki terk etmesini azaltan etkenlerden biri olarak gözlemlenmiştir.
Tanıtım Yazısı
Ürün ya da satış yaptığınız kategoriler için Google üzerinde aramalar gerçekleştirin. Örneğin ayakkabı ürünleri satıyorsunuz. Google üzerinde en iyi ayakkabı tavsiyeleri vb. aramalar gerçekleştirin. Arama sonuçlarında yer alan siteleri inceleyin. E-ticaret sitesi olmayan blog vb. siteleri ziyaret edin. İletişim bilgilerinden site sahibine ulaşarak belirli ücret karşılığında sitenizin bağlantısını ekletebilirsiniz.
Aynı şekilde trafiği yüksek olan sektörünüz ile alakalı içerikler üreten blog, haber sitesi gibi platformlarda ürün ya da markanıza ait tanıtım yazısı ekleyebilirsiniz. Bu durum hem SEO için hem de marka bilinirliliğiniz için oldukça doğru bir hamle olacaktır.
Influencer Marketing
Influencer marketing (fenomen pazarlaması) sosyal medya platformlarının popüler olması ile dijital pazarlama konusunda son derece önem kazanmış reklam yöntemlerinden biridir.
Influencer pazarlama kısaca, fenonem kişi ya da hesap tarafından gerçekleştirilen tanıtım videosunun paylaşılması ya da link paylaşması ile gerçekleşir. Bu konuda detaylı bilgi almak için Influencer Reklamları adlı içeriğimize göz atabilirsiniz.
Yorum Yok