fbpx
Youtube SEO Nasıl Yapılır?

Youtube SEO Nasıl Yapılır?

Youtube SEO, video konularınızı çevrimiçi ortamlarda arayanları hedefleyerek daha geliş kitlelere ulaşmanıza ve izlenme sayınızı arttırmanıza yardımcı olacak organik yollardan biridir.

Son zamanlarda en çok tüketilen içerik türleri video içerikler oldu. Özellikle Reels ve Youtube shorts gibi özelliklerin de hayatımıza girmesiyle neredeyse vazgeçilmez oldular. Kişiler araştırma yaparken artık içerik okumak yerine video ile uygulamalı olarak izlemeye başladılar. Hatta bu pazar her gün daha fazla büyümeye ve birçok kişiye kazanç kapısı olmaya devam ediyor.

Her sektörde olduğu gibi Youtube video sektöründe de her geçen gün pazar büyümeye devam ediyor. Youtube üzerinde video içerik üretenler ya da markalar bu kadar videonun arasında daha fazla izlenme ve arama sonuçlarında daha iyi konumlarda yer almak istiyor. Tam da burada ücretsiz fakat bir o kadar sabır ve emek isteyen bir çalışma devreye giriyor: Youtube SEO

Youtube SEO Nedir?

Youtube SEO, web sitelerinde olduğu gibi videoların arama sonuçlarında daha iyi konumda yer alması için uygulanan optimizasyon çalışmasıdır. Gerekli video, açıklama ve diğer ayarların kullanıcı arama niyetleri, arama motoru kriterleri gibi özellikleri göz önünde bulundurularak düzenlenme işlemi gerçekleştirilir. Bu sayede arama gerçekleştiren hedef kitlenin karşısına daha fazla ve dikkat çekici şekilde çıkmak amaçlanır.

Youtube SEO’ya Giriş

Video içerikler, duygu ve fikri direk olarak izleyicilere daha iyi aktarabildiği için en çok üretilen ve tüketilen dijital içerik modellerinden biridir.

Youtube üzerinde yayınladığınız izlenme ve diğer dönüşümlerini net şekilde elde edebilmek için her işte olduğu gibi sabır ve istikrar en önemli önceliktir. Bu sayede sadece video izlenmeleriniz değil, populeriteniz, dönüşümleriniz, web trafiğiniz ve marka bilinirliliğiniz gibi durumlarda da doğru orantılı olarak artış gösterecektir.

Yayınladığı videoları optimizasyon etmeyen kişilere karşı başlangıç için izlenecek adımlar oldukça iyi sonuçlar verecektir. Devamında ise videoları sürekli olarak paylaşmanız, her videoyu özgün şekilde üretmeniz ve optimizasyon aşamalarını tekrar tekrar gerçekleştirmeniz mutlak başarıyı yanında getirecektir.

1- Hedef Anahtar Kelimelerinizi Belirleyin

Arama niyeti ve anahtar kelimelerin seçimi, hangi platform ya da arama motorunda optimizasyon yaptığınız farketmeksizin en önemli önceliktir.

Youtube SEO sürecinin bu adımında kullanıcıların aradığı anahtar kelimeleri iyi şekilde araştırın ve analiz edin. Araştırma yapmak için birçok ücretli ve ücretsiz tool mevcut. İlk başlangıç aşamasında araçlarla değil direk Youtube ve Google üzerinden araştırmaya yaparak hedef kelimelerimizi belirleyeceğiz.

Kelimeleri belirlemeden önce videomuzdaki ana fikir nedir onu düşünelim. Bu içerikte örnek olarak Youtube SEO adlı bir içeriğimizin olduğunu varsayalım ve buna göre araştırmalar yapalım. İçeriğimiz bir video olduğu için öncelikle Youtube ekranını açalım ve arama çubuğuna Youtube SEO yazalım.

Hedef kelimemizi yazdığımızda kullanıcıların en çok aradığı sonuçları burada görebiliriz.

Biraz uzun bir yol olsa da buradaki kesinlikle tavsiyemiz her anahtar kelimeyi sorgulamanız ve yayında olan videoları incelemeniz. Eğer arama sonuçlarının her birinde farklı videolar yer alıyorsa videoların içeriklerine, uzunluklarına ve açıklamalarına bakabiliriz.

Arama sonuçlarında ne kadar çok video var ise eğer yeni başlayan biriyseniz gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hemen sonuç vermeyebilir ve bu da işi hızlı bırakmanıza sebep olabilir. Bu yüzden aradığınız anahtar kelimelerde videolar ne kadar az ise o konularda video içerikleri üretmeye çalışın ve başlıklarını buna göre seçin.

Anahtar kelime seçimi ve araştırması yapmak için kullanabileceğiniz diğer araçlar:

  • Keywordtool.io
  • Google ADS kelime planlayıcı
  • Ahfres
  • Semrush

gibi araçları kullanabilirsiniz. Google ADS harici diğer araçlar ücretlidir. Ücretsiz olarak ADS hesabınızdan anahtar kelime ve yeni anahtar kelimeleri keşfedin araçlarını kullanarak hem aranma hacimlerini hem de yeni kelimeleri belirleyebilirsiniz.

2- Youtube SEO Sıralama Kriterleri

Youtube SEO çalışmalarına başlamadan önce öğrenilmesi gereken en önemli şey: Youtube algoritması nasıl çalışır? Sıralamayı etkileyen faktörler nelerdir? sorularının cevaplarıdır.

Youtube’nin iki çeşit algoritması vardır:

  • Sıralama algoritması
  • Video öneri algoritması

Video optimizasyon çalışmalarında şu anlık dikkate alacağımız kısım sıralama algoritması üzerinedir.

Sıralamalarda dikkate alınan 4 önemli faktör bulunuyor:

  • Alaka düzeyi: Başlık, açıklama, video içeriği ve hashtag’lerin alaka düzeyi arama sonuçları ile doğru orantılıdır.
  • Etkileşim: Beğeni, yeni aboneler, yorumlar, bildirim açma ve en önemlilerinden biri izlenme süresi doğrudan sıralamayı etkileyen faktörlerden biridir.
  • Kalite: Yüksek kaliteli içerikler üretmek ve devamlılığını sağlamak, uzmanlık, otorite ve güvenilirlik kazanmaya yardımcı olacak en önemli sinyalleri içerir.
  • Kişiselleştirme: Kullanıcıların arama, izleme ve ilgi alanlarını dikkate alarak arama sonuçlarında en alakalı sonuçları bulmaya çalışır.

Bu sonuçlara göre Youtube algoritması, arama yapan kullanıcılar için en iyi sonucu onlara göstermeyi amaçlar.

3- Youtube SEO Uygulama Aşamaları

YouTube’un kullanıcıların manuel olarak bir başlık, açıklama ve etiketler girmesine, ayrıca en uygun video küçük resmini seçip yeni videoyu bir oynatma listesine eklemesine izin vermesinin bir nedeni var.

Her şey, hedef kitlenizin sizi bulmasını kolaylaştırmakla ilgilidir.

Tüm bu seçenekler, videonuza daha fazla görünürlük ekleyerek uygun oynatma listeleri oluşturulana kadar bekleyebilen bir oynatma listesine eklenmesi dışında, video ilk yüklendiğinde kullanılmalıdır.

Başlık Düzenlemesi

Başlıklarınızı, videoda attığınız içeriğe ve benzer alaka düzeyi konulara göre oluşturun. Youtube SEO konusunu anlattığınız video içeriğini başlığında “Youtube SEO Nedir? Youtube SEO Nasıl Yapılır?” gibi başlığı araştırma ve rakiplerinizi inceledikten sonra seçebilirsiniz.

Başlıklar, Youtube’nin arama sonuçlarında 65-70 karakter aralığında gösteriyor. . Anahtar kelime ve başlık seçimlerini gerçekleştirdikten sonra başlığınızı büyük harfler ile yazmanızı tavsiye ederiz. SEO’ya direk etkisi olmasa da dikkat çektiği ve tıklama arttırıcı olduğu için dolaylı yoldan etki edecektir.

Açıklamanın Oluşturulması

Aynı başlıkta olduğunuz özeni açıklama için de düzgün ve imla kurallarına uygun şekilde oluşturmanızı tavsiye ederiz. Kaliteli Youtube videosu için kaliteli açıklama gereklidir. Kullanıcılar videonuzu izlerken (özellikle uzun videolarda) videoda anlatılan konuya açıklama kısmından ulaşmak ister.

Burada yer alan bilgiler, kullanıcıyı videonun devamını ya da tamamını izlemeye teşvik etmelidir. Yazdığınız detaylı bilgi ve doğru kullanılmış hitap dili, kullanıcının videoyu izlemeye ikna eder.

 

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir