fbpx
Sosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, işletme ve markaların dijital varlıklarını büyütebilmek adına yürütülen en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. Sosyal medya platformlarının düzenli ve etkili yönetilmesiyle markanın büyümesi, kullanıcıların etkileşime geçmesi ve dönüşüm elde edilmesi amaçlanır.

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal medya yönetimi, marka ya da işletmenin sosyal platformlar üzerinde açılan hesaplarının yönetimidir. Yönetilen hesabın daha fazla etkileşim alması, daha çok kişiye gösterilmesi ve marka bilinirliliğinin artması amaçlanarak yönetim gerçekleştirilir.

Profesyonel sosyal medya yönetimi için doğru ekip ve doğru stratejiler ile çalışmak oldukça önemlidir. Buradaki yönetim şekli sadece görsel tasarlanarak paylaşılması değil, paylaşılan görsellerin takip edilmesi, etkileşim ve diğer metriklerin takibi, analiz edilen sonuçların ölçümleri ve geliştirilmesi gibi aşamalar ile gerçekleştirilir.

Kaliteli ve özgün içerik üretilmesi, trendlerin takibi ve kullanıcıların analizleri sosyal medya yönetimi için dikkat edilmesi gereken en önemli kriterlerdir. Bu sayede hem doğru kitleye zamanında ulaşılmış hem de viral olarak içeriğin paylaşılması sağlanmış olur. Özellikle video içerik popülaritesinin artmasıyla etkileşim ve dönüşüm elde daha yüksek hale gelmiştir.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, birçok kişi tarafından yanlış biliniyor. Birçok kişi belirli saat ya da gün aralığında görsel paylaşımı yaparak sosyal medya yönetiminin yürüdüğünü sanıyor. Etkili bir yönetim için için dikkat edilmesi gereken adımlar:

  • Rakip analizleri
  • Hedef kitle belirleme
  • Doğru platformu seçme
  • İçerik planı oluşturma
  • Trendleri takip etme
  • Etkili görsel oluşturma
  • Hesap düzeni ve kalitesi
  • Paylaşım saatleri aralığı
  • Doğru hedef kitle analizi
  • Etkileşim ölçme ve değerlendirme
  • İçerik ve strateji geliştirme

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Kurumsal sosyal medya yönetimi, ajanslar ile çözüm ortaklığı yürütmek isteyen işletmelere verilen hizmettir. Kurumsal firmaların ajanslar ile çalışması için en önemli gerekçe; tamamen profesyonellerden oluşan bir ekip ile çalışmasından kaynaklıdır.

Kurumsal firmaların kendi bünyelerinde çalıştırdığı sosyal medya uzmanları tek bir iş ile uğraştığı için sürekli olarak üretkenlik seviyesinde zaman zaman düşüklük görünebilir. Dijital pazarlama ve sosyal medya ajansları birden fazla firmaya hizmet verdiği için sürekli güncel metrikleri takip eder, farklı alanlardaki sosyal medya hesaplarını analiz eder. Bu süreç hem üretkenliği hem de kaliteyi yüksek oranda arttırır.

Kurumsal sosyal medya yönetimi için en başlıca adım, işletmenin hedeflediği kitle ve bu kitlenin yoğun bulunduğu sosyal medya platformunun belirlenmesidir. Şirket misyon ve vizyonu ajansa aktarılır ve uzman kişiler buna uygun olarak çalışma planı oluşturur.

Aylık olarak analiz, ölçüm ve raporlandırmalar gerçekleştirilir. Her işte olduğu gibi sosyal medya yönetim için firmalar arası iletişim ne kadar kuvvetli olursa süreç o kadar etkili ve hızlı işler.

Sosyal Medya Yönetiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken en önemli husus, yönetilecek platformların doğru seçilmesidir. Sosyal medya platformlarının her birinin kendine göre yoğunluğu olan kitlesi mevcuttur. Doğru platformun yönetimi seçerek hedef kitlenin daha fazla etkileşim sağlaması, marka bilinirliğinin oluşması ve daha yüksek dönüşüm oranlarının elde edilmesi gibi avantajları vardır.

Hangi Platformda Hangi Kitle Bulunuyor?

Facebook: Facebook, daha çok orta ve yaşlı kesime hitap eden kişilerin bulunması gereken platformlardan biridir. Ürün ya da hizmetiniz genele ve +30 yaş üzerine hitap ediyorsa bulunulması gereken önemli platformlardandır.

Instagram: Neredeyse dünyanın tümünde kullanılan en yaygın sosyal medya platformudur. Her işletme ve markanın kesinlikle bulunması gereken platformdur. Her yaş ortalamasına ve meslek grubuna hitap etmektedir.

Tiktok: Daha çok genç ve popüler hizmet/ürüne sahipseniz yönetim için en iyi tercihlerden biridir. Kısa sürede viral olabilen ve daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayan son zamanların en iyi sosyal medya platformudur.

Linkedin: Ürün ya da hizmetleriniz bir iş kitlesine ya da firmalara hitap ediyorsa işletmeler için son derece önemli platformlardan biridir. Linkedin’de bulunan kitlenin büyük çoğunluğu firma ve firma çalışanlarından oluşmaktadır.

Twitter: Güncel ve trendlere uygun içerik üretebilen marka ve işletmelerin bulunması gereken platformlardan biridir. TT özelliği ile güncel konularda paylaşım yapan firmaların hızlı büyümesine imkan tanır.

Youtube: Sürekli olarak video içerik üretimi kolay olan işletmelerin kesinlikle bulunması gereken yerdir. Google arama sonuçlarında yer alması ile sürekli olarak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar.

bu platformlar dünyanın neresine hizmet veriyorsanız verin son derece etkili ve doğal olarak dönüşüm elde edebileceğiniz platformlardır. Hedef pazarınıza göre o ülkelerde popüler olan sosyal medya platformlarında da varlığınızı güçlendirmeniz markanız için büyük avantaj sağlayacaktır.

Sosyal Medya Yönetiminde Hedef Kitle Analizi Nasıl Yapılır?

Doğru hedef kitleye ulaşabilmek tüm dijital pazarlama çalışmalarında en önemli kriterdir. Ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili doğru hedef kitleye ulaşabilmeniz için kendinize sormanız gereken bazı sorular:

Ürünüm kimlere hitap ediyor?

Hangi yaş aralığına hitap ediyor?

Hangi cinsiyete daha çok hitap ediyor?

Ürünüm/hizmetim hangi sorunu çözüyor?

Hangi alanlara hitap ediyor?

İhtiyaç olabilecek alan ya da sektörler nelerdir?

Hangi konumlarda yaşıyor ya da bulunuyorlar?

Belirli meslek grubuna mı yoksa genele mi hitap ediyor?

gibi sorular ile hedef kitlenizin genel özelliklerini bulabilir bu bağlamdaki sonuçlara göre stratejilerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Sosyal Medya Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, SEO ya da diğer dijital pazarlama yöntemlerinin hepsinde en önemli adım rakiplerin analizidir. Ne tür içerikler paylaştığı, ortalama büyüme durumu, takipçileri, etkileşimleri ve yorumları dikkate alınır. Oluşturulan içeriklerin türü ve gelen etkileşimlere dikkat edilir.

İçeriklerde paylaşılan görsel ve açıklamalar dikkat edilmesi gereken en önemli kriterdir. Bu adım içeriklerinizi oluşturmanızda yol haritası belirlemeniz için en iyi yöntemlerden biridir. Oluşturulan plan ve yönetim şekline göre organik olarak sosyal medya hesaplarınızı büyütmede büyük rol oynayacaktır.

Rakip analizinde dikkat edilecek başlıca hususlar:

  • Markanın paylaşım sıklığı
  • İçerik yönetimi
  • İçeriklerde paylaşılan bilgi ve görseller
  • Gelen etkileşimler
  • Saat bazlı analizler ile ortalama paylaşım saatlerini belirleme
  • İçeriklerde kullanılan dil
  • Var olduğu sosyal medya platformları

gibi kriterlere dikkat edilerek rakip analizi yapılmalıdır. Daha detaylı analiz için iletişim bilgilerimizden bizlere ulaşarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi Faydaları Nelerdir?

Sosyal platformların kullanımının ücretsiz olması dijital pazarlama seçimleri için en önemli tercihlerden biridir. Yönetim için dijital pazarlama ajansı için çözüm ortaklıkları kurmak ve hizmet almak hem iş yükünüzü hafifletecek hem de direk daha hızlı büyümenize olanak sağlayacaktır. İşletme ya da markanıza sağlayacağı temel faydalar şöyle sıralanabilir:

  • Marka varlığını arttırır
  • Organik dönüşümler sağlar
  • Popülarite kazandırır
  • Dünyanın her yerine ulaşmayı ücretsiz kılar
  • Doğru kitleye ulaşmanızı sağlar.
  • Doğru yönetim ile hızlı büyüme sağlar.
  • Güvenilirlik sağlar
  • Kullanıcılar tarafından tercih edilme oranını arttırır

Sosyal Medya Yönetimi İçin Doğru Ajans Nasıl Seçilir?

Sosyal medya yönetimi hizmeti, bünyesinde uzman kişi bulunmayan ya da dahil etmeyip dışardan profesyonel hizmet almak isteyenlerin tercihlerinden biridir. Kurumsal ve profesyonel sosyal medya yönetimi için out source kaynaklardan hizmet alırken dikkat etmesi gereken bazı hususlar vardır. Kötü ve düzensiz yönetilen projelerde marka ve itibarına zarar verebilir.

Hizmet alacağınız ajanslar ile ön görüşme yaparak ajansın gerçekleştirdiği işler, yönettiği hesaplar ve case studyleri hakkında bilgi talep edebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda işinizi doğru ve kaliteli şekilde yönetebilecek ajans ya da uzmanlar ile çalışabilirsiniz.

 

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir