Shutterstock’ta Satış | Shutterstock İçerik Üreticisi Rehberi
Shutterstock, dünyanın en büyük fotoğraf ve video hizmeti sağlayan platformlarından biridir. Hem içerik üreticilerine (fotoğrafçı, video üreticisi vb.) fayda sağlıyor hem de bu tür hizmetlere ihtiyacı olanlara içerik imkanı sunuyor.
Shutterstock Nedir?
Shutterstock kısaca, stok fotoğraf, vektör, illüstrasyon ve video gibi dijital medya içeriklerinin bulunduğu bir platformdur. Kullanıcılar farklı konsept ve konularda çektikleri fotoğrafı satabilir, bu tür fotoğraflara ihtiyacı olanlar ise satın alabilir. Kısacası fotoğraf ve videolarınızı satabileceğiniz bir pazaryeridir.
Shutterstock’ta Nasıl Satıcı Olunur?
Shutterstock, tüm içerik üreticilerine platforma kayıt olma imkanı sunuyor. Shutterstock satıcı hesabı oluşturmak için bu linkten kayıt olabilirsiniz. Tıklayın.
Görsel satın almak için farklı hesap açmanız gereklidir. Müşteri hesabı için ise buradaki linkten kayıt olabilirsiniz. Tıklayın.
Açılan sayfada başla butonuna tıklayarak kayıt için istenilen gerekli bilgileri doldurun. Mail adresinize gelen onay linkine tıklayın. Artık satıcı hesabınız açılmış durumdadır. Artık fotoğraf, video gibi dijital ürünlerinizi platforma yüklemeye başlayabilirsiniz.
Shutterstock’a Nasıl Fotoğraf/Video Yüklenir?
Öncelikle satıcı hesabınızdaki yükle butonuna tıklayın.
Yüklemek istediğiniz fotoğraf, video ya da dijital ürününüzün dosyalarını sürükle bırak yöntemi ya da dosya seçme yöntemi ile seçin ve platforma yükleyin.
Portfolio kısmında yüklediğiniz ürüne tıklayarak “düzenle” butonuna tıklayın. Ardında açılan sayfadaki düzenlemelere bakalım.
Açılan panel İngilizce olabilir, sayfayı çevirebilir ya da hesap ayarlarından direk olarak Türkçeye çevirebilirsiniz. Kullanıcıların aranmalarında dijital ürünlerimizi bulması için açıklama, etiket ve diğer bilgileri eklemeniz gereklidir.
Shutterstock’ta Satış Yapmanın Püf Noktaları
Dijital ürünününün satışa dönmesi ya da kullanıcılar tarafından daha fazla görüntülenmesini istiyorsanız gerekli açıklamaları doğru doldurmanız gereklidir. Bu bilgileri hem doğru hem de kullanıcıların arama niyetine göre doldurmanız gereklidir. İçeriğiniz ne ile alakalı ile fazla detay vermeye çalışın.
Bir ürününüz için en fazla 50 etiket ekleyebilirsiniz. Alakalı bulduğunuz tüm etiketleri doldurmaya çalışın. Gereksiz etiketler kullanmaktan kaçının. Ne kadar fazla görüntülenme alacak olsa da doğru kişilere görüntülenmediği için satış gelmeyecektir.
Shutterstock Satış Artırma Yöntemleri
- Yüksek kalitede içerikleri üretin
- Portföyünüzü sürekli olarak geliştirin
- Farklı konseptlerde içerikler üretin
- Trendleri takip edin
- Açıklamalarınızı doğru şekilde yazın
- Alakalı etiketler ile doldurun
- Popüler yerlerde konum eklemeyi unutmayın
- Misafir yazarlık sitelerinde yönlendirme gerçekleştirin
- Geri bildirimleri değerlendirin
- SEO uyumlu bilgilerle doldurun.
Shutterstock’tan Para Kazanma
Shutterstock, tüm içerik üreticileri için kazanç elde etme yöntemi sağlar. İçeriklerin türüne göre indirme başı ücretlendirmeler değişmektedir.
- Video başına indirme ücreti: 1 Dolar
- Fotoğraf başına indirme ücreti: 0.10 cent
Genel olarak fiyatlandırmalar satılan içeriğin %40’a kadarını kapsar. İçeriğin kalitesi, popüleritesi, indirilme sayısı gibi etkenler ilerleyen durumlarda büyük rol oynar.
Kimler Shutterstock’ta Satış Yapabilir?
- Fotoğrafçılar
- Video İçeriği Üreticileri
- Müzikler
- Ses efektleri
- Şablonlar
- İllustrasyonlar
- Yapay zeka görselleri
- Haber amaçlı video / görseller
- Kısacası görsel ve işitsel tüm içerik üreticileri shutterstock üzerinde satış gerçekleştirebilir.
Yorum Yok