fbpx
Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Dijital pazarlama uzmanı, firma ya da markaların ürün/hizmetlerini dijital ortamlardaki pazarlama sürecini yöneten kişidir. Dijital pazarlamanın birçok alt dalı vardır.

Dijital pazarlamanın birçok alt dalı vardır ve her dalın uzmanlık alanları vardır. Tüm bu süreç etkili şekilde yönetildiğinde firma/markaların ürün ve hizmetleri doğru hedef kitleye ulaşarak dönüşüm elde edilmesi amaçlanır. Dijital pazarlama uzmanı çalıştığı markanın:

  • SEO
  • Sosyal medya
  • Sosyal medya reklamları
  • Google ADS
  • İçerik pazarlaması
  • E-mail marketing gibi süreçlerini yöneterek markanın online pazarlama adımlarını yönetir.

Özellikle pandemi sonrasında online satış, yeni dijital işlerin keşfedilmesi, firmaların kendi işlerini geliştirmeye çalışması ile hızlı ivme kazanmış bir alandır.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, ürün ya da hizmetlerin online pazarlama araçları ile doğru hedef kitlelere ulaşması, amaca göre dönüşüm sağlanması işlemidir. İşini online şekilde yürüten ya da yürütmek isteyen herkesin merak ettiği ve içinde bulunduğu pazarlama türüdür.

Bu konuda firma ve markalara profesyonel hizmet sunan uzman ve ajanslar bulunuyor. Bizlerde işini, markasını veya hizmetini dünyanın herhangi bir yerine pazarlamak isteyen kişilere hizmet vermek amacıyla dijital pazarlama ajansı olarak süreçleri yürütüyoruz.

Dijital PAzarma

Dijital Pazarlama Uzmanları Ne Yapar?

Dijital pazarlama uzmanları, çalıştıkları marka ya da kurumun öne çıkan ürün veya hizmetlerini doğru hedef kitleye ulaştırmayı amaçlar. Geliştirdiği stratejiler ile önceliği dönüşüm ve marka bilinirliğini arttırmaktır.

Analiz araçları, sonuçlar ve reklam metriklerini analiz ederek sürekli olarak pazarlama yöntemlerini geliştirir, yeni stratejiler oluşturur. Dijital pazarlamacının ana görevi markayı büyütmektir. Genel olarak ne iş yaptıklarını liste halinde açıklamak gerekirse:

  • Pazar ve sektör araştırması
  • Hedef kitle ve davranış analizleri
  • Dijital pazarlama kanallarının belirlenmesi ve yönetim süreci
  • Reklamların planlanması ve yayınlanması
  • Dijital pazarlama kanallarında alınan dönüşlerin analizi
  • Reklam metriklerini okuma ve analiz edebilme
  • Sonuçlara göre projeyi yönlendirme
  • Kreatif fikirler üretme ve geliştirme

gibi farklı dijital pazarlama kanallarını ve işlerini yönetir. Elde edindiği ve araştırdığı bilgilere göre her zaman daha iyisini gerçekleştirir ve yürütür.

Nasıl Dijital Pazarlama Uzmanı Olunur?

Dijital pazarlama uzmanı olmak için henüz bir üniversite ya da bu alanda bölüm mezun olunabilecek bir bölüm bulunmuyor. Dijital pazarlama uzmanı olmak için birkaç eğitim ve yol mevcut. Unutulmamalıdır ki her işte olduğu gibi dijital pazarlama da uzmanlık gerektirmektedir.

Dijital pazarlama, normal pazarlamanın yeni versiyon halidir. Bu yüzden bu işte başarılı olmak için en başta pazarlama öğrenmek gerektiğini unutmamalısınız.

  • Pazarlama eğitimleri almak ya da makaleler okumak
  • Sosyoloji eğitimleri almak ya da makaleler okumak
  • Platformların eğitimlerini almak (Facebook, Google vb.)
  • Uzman kişilerden eğitim almak
  • Makale okumak
  • Kitaplar okumak
  • İngilizce kaynakları araştırmak

Tüm bu alanlardaki en iyi ve geniş kaynaklar İngilizce dilinde yer alıyor. İngilizce kaynaklar üzerinde daha detaylı araştırmalar yapabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır?

Dijital pazarlama uzmanları 2023 senesi için en düşük 8500 TL en yüksek 20000 TL civarında almaktadır. Deneyim, çalışılan yer, yürütülen proje, eğitim gibi etkenler kazanılacak ücretler üzerinde değişiklik gösterecektir. Kariyer.net iş bulma platformuna göre ise en yüksek maaşın 32.740 TL olduğu belirtilmektedir.

Freelancer Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Freelancer yani serbest çalışan dijital pazarlama uzmanı olmak için yine gerekli eğitim ve araştırmaları tamamlamalı ve kendinizi bu alanlarda geliştirmelisiniz.

Dijital pazarlama çok geniş bir kapsam olduğu için tek bir alanda uzmanlaşmak, hem daha hızlı hem de tercih ettiğiniz alanda daha üretken işler yapabilmenize olanak sağlar. Uzmanlaşmak istediğiniz alanı kendi ilgi alanı ve yeteneklerinize göre seçebilir, temel araştırmalar sonrasında platformların verdiği eğitimleri incelebilirsiniz.

Uzmanlık alanlarınızı hızlı geliştirmek ve tecrübe kazanmak için ajanslar ya da farklı kurum, kuruluşlarda ilk etapta işe başlayabilir, zaman geçtikçe edineceğiniz tecrübeler ile freelancer dijital pazarlama uzmanı olarak hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İçin Gerekli Eğitimler

  • SEO Eğitimi
  • Meta Reklamcılığı Eğitimi
  • Pazarlama Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanı Eğitimi
  • E-Mail Marketing Eğitimi
  • İçerik Üreticisi Eğitimi
  • Google ADS Eğitimi

dijital pazarlama uzmanı olabilmek için alabileceğiniz eğitimlerden bazılarıdır. Dijital pazarlamanın uzmanlaşmak istediğiniz alanına yönelik eğitimleri almanız kendinizi ve işinizi geliştirmeniz için önemli kriterlerden biridir. Reklam konularında uzmanlaşmak için Meta reklamcılığı eğitimi ve Google ADS reklamları eğitimi yeterli olurken, arama motorlarında uzmanlaşmak isteyenlerin SEO eğitimi almaları gereklidir.

Hangi eğitimi tercih edeceğiniz farketmeksizin bilmeniz gerekenlerden en önemlisi “pazarlama” olmalıdır. Rekabetin son derece güçlü olduğu ortamlarda daha da fark edilebilir olmak, dönüşümleri artırmak ve başarı elde etmek için en önemli kriterlerden biridir.

 

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir