fbpx

E-Ticaret’te Satılacak Ürün Bulma

E-ticarette satılacak ürünleri bulmak, başarılı bir online iş kurmanın en önemli adımlarından biridir. Ne kadar tutulan ve sirkülasyonu olan ürünleri bulursanız, ürünlerinizden kar etme hızınız o kadar artar.

İnternette satabileceğiniz bazı özel ve trenddeki ürünleri bulmanın bazı yöntemleri var. Bu araçların bir çoğu ücretsiz ve kullanılması oldukça kolay. Bazıları ise araç olmadan kendi gözlemiz ile yapılması ve incelenmesi gereken araştırmalardır.

Ücretsiz Ürün Bulma Araçları

1- Google Trends: Google trends, tüm dünya genelindeki en popüler aranmaları gösteren ücretsiz bir Google uygulamasıdır. Hedef ülkenizi belirledikten sonra son 24 saat içinde en çok aranan sorguları bulabilir ve buna göre ürün seçimlerinizi yapabilirsiniz.

2- Trend Hunter: Trend hunter sitesi daha çok yabancı ülkelere satış sağlayan web siteler için oldukça büyük bir öneme sahip. Ürün gamınızı genişletme niyetindeyseniz yurtdışında popüler ürünleri bularak burada kendinize yeni bir pazar oluştabilirsiniz.

3-Anahtar Kelime Araştırması: Bir ürününü popüler olup olmadığını bulabileceğiniz yöntemlerden birisi de ürünün aranma hacmini kontrol etmek olabilir. Bunun için ubersuggest, semrush, ahrefs gibi site analiz araçlarını ya da Google ADS kelime planlayıcı aracını kullanabilirsiniz.

4- Rakip Araştırması: Rakiplerinizin web sitesini yine Ahrefs, Semrush gibi araçlar ile analiz ederek derin analiz yapabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken ürünlerinde hangi kelimelerden trafik çektikleri ve ürünlerin arama hacmini incelemektir.

Yine diğer bir yöntem ise Facebook Library’i ziyaret ederek rakiplerinizin sosyal medyada verdikleri reklamları inceleyebilir, hangi ürün hangi metinlerle reklam çıktıklarını inceleyebilirsiniz.

5- Müşteri İhtiyacı: Kullanıcılar kendilerine fayda sağlacakları ya da ihtiyacı olan ürünleri satın alırlar. Bu tür ürünleri bulup satmak her zaman iyi bir satış sirkülasyonu sağlayacaktır.

6- Pazaryerleri: Ülkemizde ve diğer ülkelerde hizmet veren onlarca E-ticaret pazaryeri platformları mevcut. Bu platformlardaki ürünleri inceleyebilir, müşterilerin yorum sayılarını inceleyerek fikirler elde edebilirsiniz. Bu sayede hem ürünlerdeki rekabetleri ölçümleyebilir hem de ürünlerin ortalama satış miktarları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Eğer E-ticaret’te ne satarım sorusu hakkında profesyonel destek almak ve ürün araştırmasının yapılmasını isterseniz Publicus E-ticaret ekibinin her zaman yanınızda olduğunu unutmayın.

 

Yorum Yok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir